Tablet! YEEEY!

A venit tableta grafică!!! Yey, sunt happy again. Bine, a venit acu vro 2-3 zile, da am zis că nu scriu postu până nu am desenat ceva ceva. Până acuma m-am jucat random cu ea :D, configurări în Linux, random doodles, da nimic care să fie „relativ” serios.

Trial by Linux.

Wacom Bamboo Pen & Touch se numea (îi dau eu nume nou zilele astea, numa să fiu puțin inspirat). O instalez frumos pe calcu mare (Windows), pun CD-u, install etc… n-are nici o treabă, da eu nu veau s-o folosesc pe calcu mare cu Windows, vreau pe laptop unde Ubuntu stă și așteaptă. Pun tableta, epic… plug & play, merge fără nici o problemă, da merge numa pixu, touch-u e dezactivat. Ok, luăm frumos Internetu în față (eu și tableta, :D nu mă consider singur în această operație) și mergem frumos la linuxwacom. Vreau să menționez că am luat Wacom în primul rând din cauză că-s cele mai bine supported pe Linux.

Ok, căutăm pe site, găsim niște config-uri pt touch, nu merg… hmmm, poate n-am driver-u bun? ok… punem driver nou. Driverul pentru tabletă, m-a surprins că e de Xorg (modul grafic), driverele din kernel n-au nici o problemă. Ok, luăm xf86-input-wacom (așa-l cheamă pe driver) din git, compilăm, instalăm, punem niște config-uri, reboot. Revin, iau pixu… delay incredibil între pix și cursor, cel mai crunt era că delay-u era valabil numa la cursor, „click”-u mergea direct, deci practic desenam acolo unde era pixu cu 0.4 secunde în trecut (time travel people!), ceea ce e enorm. Touch-u, încă nu merge.

Mnoh, lăsăm așa o vreme, (m-am dus să joc Portal 2, l-am și terminat în ziua aia, review la Portal 2 și Assassins Creed: Brotherhood după Infomatrix, că o să fie FOARTE in depth) și spre seară trimit un mail pe linuxwacom-discuss (mailing list-u pt întrebări). Răspunsu vine după vro oră, și cu toate că erau mai mult întrebări în el decât răspunsuri, m-am prins că de fapt configurile mele nu erau bune, le-am reparat… pixu merge la fel ca la început (fără probleme). Touch-u, am reușit să-l activez… dar OMG… sensitivity oribil, gestures (deși am senzația că nu toate mergeau) were chaotic. Și încă e la fel. Dar momentan nu mă chinui pe touch din 2 motive:

  1. L-aș fi folosit numai pentru gestures.
  2. Am descoperit că am gestures la laptop. YEY (2 finger scroll, zoom, rotate), altceva nici nu-mi trebuia sincer. Nu merg ele perfect, but they are good enough.

Așa că, nu merita să mă chinui atâta, că tot la fel de bine o mers ca la început. De menționat e că driverul de Xorg era instalat… dar era versiunea 0.10.11 și eu am făcut upgrade la 0.11.0 (sau ceva similar). În orice caz, m-am chinuit de geaba, plug & play :D.

Trial by Me

E superbă tableta, deja urăsc șoriceii. Tablete și touchpad-uri FTW. Bine, bine… mai tre mouse în jocuri, nu poți da shootere cu tableta.

Se simte mult mai fain decât mă așteptam, chiar parcă e hârtie (destul de dură), și deși nu știu desena (gotta learn :D) I already feel awesome! Pixul merge superb, deși din câte am înțeles, driverul nu suportă tilt (care cred că e înclinația pixului), which probably I wouldn’t care for using anyway.

Primul lucru după ce am pus tableta în laptop: install mypaint. MyPaint este un program, foarte drăguț de altfel, făcut special pt tablete Wacom, open source, și care merge pe Linux. Cel mai bun program specific pt desenat pe care l-am găsit (SAI nu merge pe Linux). E chiar minimalist, adică se axează NUMA pe desenat. N-ai filtre la layere, n-ai blending options (bine… este opacity), ai numa multe brushes care simulează foarte fain real brushes. It’s traditional painting on a computer, ca să zic pe scurt. Așa că, azi dimineață, fired up MyPaint and drew this, bonus points for people who recognize it.

Știu că arată oribil :D că nu-s făcute bine liniile, etc etc :D da nu pot să nu pun primu meu desen relativ serios în acest post. Legat de „culori”, pentru cei care nu știți și „Telefonu’” (așa-l cheamă pe obiectul din desen) e grayscale.

Sunt foarte mulțumit de tabletă, s-a dovedit superbă și în ceva top down shooters pe net. Are și niște mici hibe totuși, din când în când tremură cursoru 1-2 pixeli (deși cre k tremură și mâna mea atunci : ))), și e incredibil de greu de nimerit pixelu din colțu tabletei, serios… ajung greu la notifications pe ecran care-s la 2-3 pixeli distanță de colțu din dreapta jos.

Vă las, enjoy people… mă întorc la dat cu pixu (sau codat… mă decid în următoarele 5-10 min).

~ by Laserbeam on April 23, 2011.

2 Responses to “Tablet! YEEEY!”

  1. 1) Daca iti mai cumperi multe chestii semi-obscure, o sa ajungi de parca ai folosi Gentoo :P
    2) Fain “telefonu”. Scrie dude cumva pe chestia care uneste cele doua parti? =))
    3) Dc folosesti tableta for normal computing???

  2. 1) Wacom != semiobscur… best tablets in the world are Wacom.
    2) de fapt = )) pe chestia aia chiar am luat literele care se vedeau acolo… e ceva gen „Bruder” sus, „10257” la mijloc și „mannesmann” jos, da trebuia să pun eu ceva la mișto…
    3) why not? după ce te obișnuiești (aia înseamnă experiența mea de 3-4 folosiri la niște prieteni pe parcursu ultimilor 2-3 ani), e absolut lejer, mai lejer ca mouse-u.

Leave a comment